روش استاندارد برای طراحی منهول های پلی اتیلن با چگالی بالا برای کاربردهای سطح زیرین

منهول پلی اتیلن با چگالی بالا:

منهول ها بخشی جدایی نا پذیر از سیستم های فاضلاب و زهکشی هستند. منهول ها برای حفظ، ترمیم و پاک سازی زیر ساخت ها و نقش اساسی در سرویس هزاران کیلو متر شبکه های لوله ای استفاده می شوند. از منهول ها می توان برای تغییر جهت جریان، تنظیم ریزش و پروفایل ها و ایجاد پیوستن سیستم فاضلاب استفاده کرد. منهول های پلی اتیلن انتخاب طولانی مدت برای دارایی های زیر زمینی شما هستتند.

منهول پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) با استفاده از پروفایل دو جداره منحصر به فرد ساخته شده است. مقاوم در برابر خستگی و خوردگی، منهول های پلی اتیلن HDPE عمر تقریبی 100 سال دارد. اندازه قطر لوله از DN800 تا DN3000 است.

منهول پلی اتیلن دارای یک پایه قالب ریزی شده به طور دائمی روی پایه ای ثابت می شود و یک خروجی و چندین شاخه ورودی از نظر روباتیک برش داده می شوند و در موقعیت جوش قرار می گیرند که مطابق با نیاز های دقیق شما برای قطر، کلاس، زاویه و ارتفاع تولید می شود.

منهول پلی اتیلن برای دسترسی به گزینه برتر برای استفاده در فاضلاب است و انتخاب طولانی مدت برای زیر زمین شما.

منهول پلی اتیلن یک واحد جوش داده شده با وزن یک قطعه سبک است. استفاده از نفوذ ریشه و ورود آب های زیر زمینی را از بین می برد. این واحد از حمله گاز رنج نمی برد. منهول ساخته شده از پلی اتیلن با توجه به انواع و اندازه لوله، نیازی به محوطه بتنی ندارد.

ساختار های منهول پلی اتیلن:

·        قدرت در انعطاف پذیری.

·        مقاومت بالا و نسبت وزن.

·        مقاومت در برابر خوردگی بالا.

·        اتصالات محکم و دیوار نا پایدار.

·        از دست دادن اصطکاک جریان کم.

·        طول های طولانی تر و اتصالات کمتر.

·        محکم و بادوام.

·        قابل تنظیم در اتصالات و منهول ها.

شرکت پایپ ایران بزرگ ترین تولید کننده منهول پلی اتیلن، منهول های 800 میلیمتر و قطر 1000 میلیمتر را فراهم می کند. این منهول های پلی اتیلن به اندازه کافی بزرگ هستند که امکان ورود به انسان را فراهم می کنند و در هنگام ایستادن روی بنچک، از میخ و پاک سازی کمک می گیرند.

هنگام نصب منهول فاضلاب، مشخصات مربوط به منازل در مناطق ترافیکی و تأسیسات زیر زمینی عمیق را فراهم می کند. منهول ها اتصالات زهکشی یا فاضلاب هستند که برای اتصال تاسیسات زهکشی یا فاضلاب و یا تغییر جهت جریان زهکشی یا فاضلاب استفاده می شوند که در سطح زمین با شافت بلند کننده از حداقل 800 میلیمتر قطر داخلی خاتمه می یابد.

گروه تولیدی و صنعتی پایپ ایران می تواند منهول به قطر 800 میلیمتر و 1000 میلیمتر در ارتفاع و مشخصات توصیه شده توسط مشتریان را تأمین کند.

این منهول ها با طیف وسیعی از لوله های فاضلاب استاندارد سازگار است و به گونه ای طراحی شده است که به پوشش های پیچ خورده پلی اتیلن برای منطقه عابر پیاده مجهز شده باشد. در صورت نصب در مسیر های برقی، برای راهنمایی بیشتر در مورد نوع پوشش هایی که مورد استفاده قرار می گیرد با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران در ارتباط باشید.

طراحی منهول پلی اتیلن برای کاربرد های سطح زیرین:

این روش شامل رویه های عمومی و اساسی مربوط به طراحی منهول ها و اجزای تولید شده از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) برای استفاده در کاربرد های زیر سطح است و در ساختار های دسترسی پرسنل اعمال می شود. این روش شامل مواد، الزامات طراحی سازه دره منهول (بلند شونده یا شافت عمودی نیز نامیده می شود) ، کف (پایین) و بالا و اتصالات بین بخش های شافت است.

این روش حداقل نیاز ها را برای طراحی صحیح یک چاله HDPE ارائه می دهد. با توجه به تنوع در ارتفاع، قطر و خاک منهول، هر چاله باید به صورت جداگانه طراحی و تفصیل شود. در صورت استفاده و اجرای صحیح، این عمل می تواند به ایجاد ساختار ایمن و قابل اطمینان برای صنعت کمک کند.

سلب مسئولیت:

به خواننده هشدار داده می شود كه هنگام استفاده از داده ها یا توصیه های مندرج در این عمل، باید قضاوت حرفه ای مستقل انجام شود. انتشار مطالب مندرج در این مقاله به عنوان نمایندگی یا ضمانت بخشی از ASTM در نظر گرفته نشده است كه این اطلاعات برای استفاده عمومی یا خاص یا آزادی از نقض هرگونه حق ثبت اختراع یا حق ثبت اختراع مناسب است. هر کسی که از این اطلاعات استفاده می کند، مسئولیت ناشی از چنین استفاده ای را بر عهده می گیرد. طراحی سازه ها در حیطه تخصص یک معمار مجاز، مهندس سازه یا سایر متخصصان دارای مجوز برای استفاده از اصول در یک ساختار خاص است.

مقادیر بیان شده در واحد های اینچ پوند به عنوان استاندارد در نظر گرفته می شوند. واحد های SI موجود در پرانتز فقط برای اطلاع رسانی ارائه می شوند.

هدف این استاندارد این نیست که تمام موارد ایمنی، در صورت وجود، مربوط به استفاده از آن را بر طرف کند. این وظیفه کاربر این استاندارد است که اقدامات ایمنی، بهداشتی و زیست محیطی مناسب را تعیین کند و کاربرد محدودیت های نظارتی قبل از استفاده را تعیین کند.

این استاندارد بین المللی مطابق با اصول استاندارد پذیرفته شده بین المللی در استاندارد سازی تعیین شده در تصمیم گیری در مورد اصول توسعه استاندارد ها، راهنما ها و توصیه های صادر شده توسط کمیته موانع فنی تجارت جهانی سازمان تجارت جهانی تدوین شد.

اهمیت و کاربرد:

·        موارد استفاده:

الزامات این روش در نظر گرفته شده برای ایجاد منهول پلی اتیلن مناسب برای نصب در ترانشه های خط لوله یا مجاری، محیط های دفن زباله و محل های دفن زباله با ویژگی های اسکان محدود است. نصب مستقیم در محل دفن زباله های بهداشتی یا سایر محل های پر از آب که در معرض ته نشین شدن خاک زیاد (بیش از 10 درصد) قرار دارند، ممکن است نیاز به طراحی های ویژه خارج از محدوده این عمل داشته باشد.

فرض می شود که منهول ها فقط در معرض جریان جاذبه باشند.

·        فرض طراحی:

روش طراحی در این عمل فقط برای منهول هایی که در مواد پرشده متشکل از مواد کلاس I ، کلاس II یا کلاس III نصب شده اند، همان طور که در عمل D2321 تعریف شده است، اعمال می شود که حداقل 90 درصد تراکم استاندارد پروکتور را فشرده کرده است. این طرح ها بر اساس پساب پرش شده ای است که حداقل از ارتفاع منفذ 3/3 فوت (1 متر) از محیط منفذ گسترش می یابد و به صورت جانبی تا خاک در محل آشفته گسترش می یابد. فرض می شود که منهول ها بر روی یک پایه پایدار متشکل از حداقل 12 اینچ (30.5 سانتی متر) از ماده کلاس I قرار گرفته باشند که حداقل دارای 95 درصد تراکم استاندارد پروکتور یا یک دال بتنی هستند. خاک های زیرین پایه باید مقاومت تحمل کافی برای حمل بار های را فراهم کنند.

منهول های نصب شده در محل های دفن بهداشتی بهداشتی یا سایر محل های پرآب که دارای شهرک های بزرگ هستند ممکن است به طرح های خاصی فراتر از محدوده این عمل نیاز داشته باشند. طراح باید هر سایت خاص را ارزیابی کند تا مناسب بودن استفاده از منهول های پلی اتیلنHDPE  را تعیین کند و طراح باید مشخصات کتبی را برای نصب تهیه کند، که این از حوصله این عمل خارج است.

آیا می خواهید در مورد منهول های پلی اتیلن بیشتر بیاموزید؟

منهول های پلی اتیلن مزایای بسیاری دارند. آیا می خواهید در مورد چگونگی سود شما بیشتر بدانید؟

سال هاست که از مواد سنتی منهول و درپوش های منهول استفاده می شود. با این حال، موفقیت در مورد مواد مورد استفاده برای مهندسی منهول پلی اتیلن، مانند پلاستیک ها، زمینه انتخاب کاملاً جدیدی در مورد انتخاب منهول ها و درپوش های منهول ایجاد شده است که برای اهداف شما بهترین کار را خواهد کرد.

اگر علاقه مندید درباره مزایای منهول های پلی اتیلن در مقایسه با مدل های سنتی بیشتر بدانید به وبسایت منهول پلی اتیلن پایپ ایران مراجعه نمایید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفارش تولید منهول پلی اتیلن و استعلام قیمت منهول آماده با متخصصان و کارشناسان پایپ ایران از طریق شماره های 09128405915 و 02166483199 تماس حاصل فرمایید.






Comments

Popular posts from this blog

طراحی منهول های پلی اتیلن با چگالی بالا برای کاربرد های زیر سطحی