طراحی منهول های پلی اتیلن با چگالی بالا برای کاربرد های زیر سطحی

منهول پلی اتیلن:

منهول پلی اتیلن در واقع عبارت است از نوعی از اتصالات که می تواند چند شبکه و خط راه رو را به یک دیگر وصل کند. منهول پلی اتیلن در واقع یک مخزن فابریک است که عموما برای اتصال خطوط فاضلاب ها ساخته می شود و از جنس پلی اتیلن می باشد. در واقع این محصول یک محصول پلیمری با ویژگی های مطلوب است که جایگزین سایر منهول های صنعتی مانند منهول های بتنی شده است.

منهول پلی اتیلن شرکت پایپ ایران با ضخامت 10 الی 12 میلیمتر در بدنه و 12 الی 15 میلیمتر در کف و دارای پله می باشد و منهول های پلی اتیلن شرکت پایپ ایران در قطرهای 600 الی 1200 میلیمتر با ارتفاع مورد درخواست خریدار قابل تولید می باشد و کفی منهول‌ ها به دو صورت ماهیچه ‌دار و ساده تولید می ‌شوند.

این داده شامل اطلاعات مربوط به مناطق زیر می باشد:

کرنش فشاری حلقه، فشار فشاری حلقه ترکیبی و فشار خمش حلقه، حلقه، لکه محوری، محور محکم و ضخامت کف بر اساس عمق و آب های زیر زمینی. ضخامت باید بر اساس محدودیت های استرس و انحراف قابل قبول باشد. داده ها و محاسبات برای اهداف اطلاعاتی ارائه می شود و بخشی از بسته های ارسال شده توسط مهندس پروژه مورد بررسی و تأیید قرار می گیرد. متغیر های خاص، و تأیید ساختار مناسب برای خدمات در نظر گرفته شده از جمله شرایط نصب و راه اندازی و شرایط عملیاتی.

در صورت درخواست، سازنده باید گواهی ثبت نام را برای تأسیسات تولید و یا برنامه تضمین کیفیت کتبی ارسال کند. مورد استفاده در حین ساخت منهول ها، از جمله مستنداتی که پرسنل مسئول ساخت آن آموزش دیده و دارای صلاحیت هستند. ممکن است از سازنده خواسته شود قبل از شروع کار، برنامه خود را برای ساختن سازه های گرمانرم ارائه دهد و صلاحیت های فنی ساخت را از ابتدای کار بر روی سازه ارائه دهند.

در صورت لزوم، منهول ها و لوله ها مطابق با بخش آزمایش می شوند.

از این مشخصات، یک گواهینامه کتبی به عنوان یک ضمیمه برای بسته اصلی تسلیم ارسال می شود و تأیید می کند که منهول ها بدون نشت هستند. نتایج آزمون باید جزئی از ارسالی ها شود. در صورت درخواست، یک صفحه شناسایی که شماره کار، داده های آزمایش را نشان می دهد و چه زمانی ساخته شده است و توسط چه کسی ساخته شده است، باید به منهول پلی اتیلن وصل شود.

قیمت منهول، تابعی از از ارتفاع می ‌باشد و زمانی که ارتفاع منهول پلی اتیلن بالای 6 متر باشد ضخامت بدنه‌ی منهول افزایش می‌بابد و طبیعتا قیمت منهول پلی اتیلن نیز متفاوت خواهد بود. طبق استاندارد ها و محاسبات فنی انجام شده منهول‌ های کمتر از 6 متر دارای ضخامت 10 میلیمتر می ‌باشند و اگر ارتفاع منهول پلی اتیلن بالای 6 متر باشد ضخامت بدنه‌ی منهول 12 میلمیتر بوده که قیمت منهول نیز طبیعتا متفاوت خواهد بود.

کاربرد های منهول پلی اتیلن:

پر کاربرد ترین نوع منهول، منهول های پلی اتیلنی می باشند که در کاربرد هایی نظیر موارد زیر استفاده و بهره برداری می شوند:

·        جمع آوری و انتقال آب های سطحی از مناطق آلوده.

·        استفاده در واحد های شیمیایی.

·        تعمیر و باز سازی منهول های فرسوده.

·        محافظت کننده شیرآلات.

·        دسترسی آسان به مسیر کابل‌ های زیر زمین در سیستم‌ های مخابراتی.

تعمیر و نگهداری منهول پلی اتیلن:

براساس آژانس حفاظت از محیط زیست، تقریباً 12 میلیون منهول پلی اتیلن فاضلاب یا طوفان در سراسر کشور وجود دارد. این منهول های پلی اتیلن به طور معمول با طول بلوک های شهر ها و حومه شهر مطابقت دارند. با این حال، ممکن است تعجب کنید که متوجه شوید از این نزدیک به 12 میلیون منهول پلی اتیلن، مجله آثار عمومی تخمین می زند که 80 درصد از آن ها به سطحی از نگهداری یا توان بخشی احتیاج دارند.

مسائل مشترک نگهداری منهول پلی اتیلن:

برای این که سیستم فاضلاب یا طوفان شهر به درستی کار کند و به منظور حفظ امنیت عمومی، تعمیر و نگهداری منظم روی منه ها بسیار مهم است. وظایف معمول نگهداری منهول شامل موارد زیر است:

·        اطمینان از عدم وجود زباله یا آوار بر روی دهانه منهول، جلوی منهول یا داخل منهول.

·        اطمینان حاصل کنید که داخل سازه از حیوانات مرده، پوشش گیاهی، ریشه ها یا رسوبات پاک است.

·        بررسی هر دو لوله ورودی و خروجی برای وجود زباله یا آوار.

·        اطمینان از دریچه منهول هیچ گونه ترک و آسیب خاصی ایجاد نمی کند.

·        تأیید این که قاب سوراخ منهول بر روی حلقه های بالابر یا دال بالایی نشسته و محکم چسبیده است.

·        اطمینان از سالم بودن سازه و اتصال ایمن کلیه لوله ها و عدم وجود ترک.

·        بررسی عدم وجود هیچ گونه آلاینده ای در منهول (از جمله بنزین یا روغن).

·   اطمینان حاصل کنید که دریچه منهول در جای خود قرار دارد، به طور ایمن قفل شده و به راحتی قابل برداشت است.

·        اطمینان از ایمنی و کد گذاری نردبان درون منهول.

مسائل مشترک توانبخشی منهول پلی اتیلن:

وقتی نوبت به منهول پلی اتیلن آسیب دیده یا پیر می رسد، توانبخشی برای بسیاری از شهر داری ها یک راه حل مقرون به صرفه است. فرایند توانبخشی به جای جایگزینی منهول پلی اتیلن، شامل چندین روش برای بازگرداندن یکپارچگی ساختاری به سوراخ موجود بدون خرید منهول پلی اتیلن کاملاً جدید است. این فرآیند ها براساس مواد منهول (بتن، پلی اتیلن و یا فایبرگلاس) متفاوت است.

آیا می خواهید در مورد منهول های پلی اتیلن بیشتر بیاموزید؟

منهول های پلی اتیلن مزایای بسیاری دارند. آیا می خواهید در مورد چگونگی سود شما بیشتر بدانید؟

سال هاست که از مواد سنتی منهول و درپوش های منهول استفاده می شود. با این حال، موفقیت در مورد مواد مورد استفاده برای مهندسی منهول پلی اتیلن، مانند پلاستیک ها، زمینه انتخاب کاملاً جدیدی در مورد انتخاب منهول ها و درپوش های منهول ایجاد شده است که برای اهداف شما بهترین کار را خواهد کرد.

اگر علاقه مندید درباره مزایای منهول های پلی اتیلن در مقایسه با مدل های سنتی بیشتر بدانید به وبسایت منهول پلی اتیلن پایپ ایران مراجعه نمایید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفارش تولید منهول پلی اتیلن و استعلام قیمت منهول پلی اتیلن با متخصصان و کارشناسان پایپ ایران از طریق شماره های 09128405915 و 02166483199 تماس حاصل فرمایید.




Comments

Popular posts from this blog

روش استاندارد برای طراحی منهول های پلی اتیلن با چگالی بالا برای کاربردهای سطح زیرین